Asiaa pennipalkkioista ja muusta chattidraamasta

Täällä informoidaan hoitolan ajankohtaisista uutisista, kuten järjestettävistä tapahtumista ja kilpailuista sekä muista päivityksistä.

Asiaa pennipalkkioista ja muusta chattidraamasta

ViestiKirjoittaja Kasa » 07.08.2020 14:58

Kuva

En edes yritä mahduttaa sanottavaani chattiin, joten tein vastaukseni blogimerkinnän muodossa.

Kuva Myönnän aluksi hieman liioitelleeni viestipalkintojen pennien määrät, mutta kuten aiemmin selitin en varautunut siihen miten nopeaan tahtiin foorumilla viestitellään ja juuri siksi pienensin nyt palkintojen määriä. Sitä paitsi foorumiviestipalkinnoissa ei ole koskaan ollut jaossa sataa penniä kerralla, vaan suurin osa pennituloista on peräisin synttäribonuksesta; Kirsikka ei saanut tarinastaan 1600 penniä vaan 160, jotka kerrottiin kymmenellä. En ole mistään korvausvelvollinen, tuntuisiko sitä paitsi reilulta vastaanottaa palkkiota ns. tyhjästä minkä eteen ei itse tehnyt mitään?

Kuva Kaikkeen järjestettyyn ei tarvitse ottaa osaa jos ei ehdi tai ole kiinnostunut. Se ei tee kenestäkään yhtään huonompaa hoitajaa. Myöskään tarinoiden pituudella tai sanamäärien vertailulla on turha kilpailla keskenään. Eikö jokainen voisi kirjoittaa juuri sen mittaisia tarinoita kuin itsestä tuntuu luonnolliselta? Kannattaa opetella hyväksymään ettei kaikessa voi olla paras. Sen sijaan että vertailette itseänne muihin kannattaa keskittyä ennemmin omiin tekemisiin ja hoidella kisujaan omaan tahtiin omalla tyylillään. .-)

Kuva Teillä on täysi oikeus olla harmistuneita mikäli koette tilanteen epäreiluksi; viha/suuttuminen on luonnollinen reaktio kun kokee joutuneensa kaltoinkohdelluksi. Harmistusta aiheuttavista asioista on ok sanoa ylläpitäjälle, mutta toivoisin palautetta asiallisessa muodossa hyvin perusteltuna - sekavat vihaspämmiviestit ajavat minut vain kelaamaan koko keskustelun yli.

Kuva Sanoin etten ole korvausvelvollinen, mutta jos Nooraa ja Odessaa harmittaa niin voin vaikka nollata simssiliinin pennit ja jakaa ne teidän kahden kesken. Onko se oikein kaikkia kohtaan? Tuskin, mutta jostain syystä teen nyt niin. Puuh, onneksi tänään on joogapäivä ni pääsen toivottavasti sen kautta poistamaan itsestäni edes osan kaikesta siitä negatiivisesta energiasta mitä tämän asian setviminen aiheutti.

Jos jotain jäi vielä hampaankoloon voi keskustelua jatkaa vaikkapa täällä blogimerkinnässä.
Kuva
Kasa
King of the Mouruposki

Re: Asiaa pennipalkkioista ja muusta chattidraamasta

ViestiKirjoittaja Patukka » 07.08.2020 15:17

Hyvä Kasa! Toivottavasti riita loppui nyt, voidaan olla kivoja mourulaisia toisillemme! :D :)
¯\_(ツ)_/¯
Patukka
Kasan lellikki
Kasan lellikki

ViestiKirjoittaja Noora » 07.08.2020 16:03

En mä voi ottaa niitä pennejä, joten ota mun osuus takasin ittelles. Potkisin vaikka itte itteni ulos jos ois pakko tehä se tai ottaa sun pennit.

Käytiin täst asiast Odessan kans keskustelua, ja hän sano mulle että ei oo tullu blogijuttua ja näin, joten luulin et ei oikeesti ollu tullut joten. Ja koska en ees tiennyt mistään näistä jutuista koska oon ollut niin epäaktiivinen oman elämän takia, nii luulin et kirsikka oli saanu randomisti 1600 sen tarinasta.

Ja eniten tässä koko hommassa mua varmaan ärsytti oma itteni ja se ajatus, että oon ollu ihan superhuono hoitaja enkä hoitanu pitkään aikaan ja missannu kaiken ja vielä erotusuhan alla.
Kuva
Noora
Tuottoisa tarinankirjoittaja
Tuottoisa tarinankirjoittaja

ViestiKirjoittaja Patukka » 07.08.2020 16:42

Ei mitään Noora, ja tehään Mourusta taas semmonen paikka mitä Ode sano: hauska ja leppoisa tarinointipaikka, jossa on mukava ilmapiiri.

Mä en siis syytä nyt ketään yhtään mistään, ja oon ilonen et asiat saatiin ilmeisesti hoidettua. Toivottavasti saat kirjotettua tarinan Noora, ja eiköhän me kaikki olla joskus olla oltu enemmän tai vähemmän epäaktiivisia tarinoidemme kanssa! :)
¯\_(ツ)_/¯
Patukka
Kasan lellikki
Kasan lellikki

ViestiKirjoittaja Patukka » 07.08.2020 16:51

Patukka kirjoitti:Ei mitään Noora, ja tehään Mourusta taas semmonen paikka mitä Ode sano: hauska ja leppoisa tarinointipaikka, jossa on mukava ilmapiiri.

Mä en siis syytä nyt ketään yhtään mistään, ja oon ilonen et asiat saatiin ilmeisesti hoidettua. Toivottavasti saat kirjotettua tarinan Noora, ja eiköhän me kaikki olla joskus olla oltu enemmän tai vähemmän epäaktiivisia tarinoidemme kanssa! :)

Joo, tuli vähän epäselvä viesti, mut oli tarkoitus vaan sanoo et mä ymmärrän Noora sua ja et todellakaan oo superhuono hoitaja, mä uskon et se ettet oo ollu tääl nii siihen on joku syy ja oon itekki pitäny tossa pitkään hiljaiseloa vähän aikaa sitte ja mä sanon vaan et kaikki täs hoitolas välittää toisistaan (ja kissoistaan) joten joo, mä en nyt syytä ketään mistään. Mut siis, toivottavasti riita on nyt ohi (toistan itseäni tiiännn)! :)
¯\_(ツ)_/¯
Patukka
Kasan lellikki
Kasan lellikki

ViestiKirjoittaja Odessa » 07.08.2020 20:59

Ota hei multakin ne pennit pois! Mäkin oon ollu sen verran epäaktiivinen niin en ihan enstes tienny koko asiasta ennen kun Patukka siitä sano, ja aloin asiaa tutkimaan, ja huomasin sen.
Mä en elä 8-)
Odessa
Kaappikoristelija

ViestiKirjoittaja Kirsikka » 07.08.2020 21:47

Olin hiukan masentunut siitä kun luin chattia -.- Jotenkin vain harmitti tuollainen. Siis mulla on ollut vaan kauheasti inspiraatiota Mouruun, ja ajattelin käyttää sitä! Etenkin kun se x10 pennimäärä lupautui heinäkuussa, innostuin panostamaan tarinaan vain enemmän. Jokaisella on oma tapansa hoitaa, ja välillä tarinoita pursuaa, välillä ideat on vaan loppu, tai inspiraatiota on johonkin muuhun.

Muutenkin näistä foorumiblogijutuista Kasa oli laittanut maininnan Hoitajien uutisiin mikä lie, ja fooruminkin linkki oli navigaatiossa. Ja blogihan on (kai?) avoin kaikille.

Ajattelin muutenkin jotain pennilahjoitusta, jne, että en näyttäisi niin ylirikkaalta :D vaikka se olikin tavoitteeni MOuruun liittymisestä lähtien (xD) kun tarkkailin hiukan simssiliinin kaappia XD

Halusin nyt sanoa oman osani tästä keskustelusta (olihan minua vedetty tähän aika suureenkiin rooliin) ja olen nyt puhunut. Tästä tulikin mieleen se Mourusen juttu, mutta en nyt jaksa vain jatkaa tätä "riitaista" keskustelua (mites sen nyt ilmaistakaan :D) ja toivon että ensikerroilla ei minua nosteta taas kuulusteltavan uhriksi (tai että kukaan muukaan!)

En nyt ala syyttelemään ketään, en halua. Haluaisin todellakin että täällä kaikilla on kivaa.
Kiitos Kasa ja Patukka ja räähkä kun selititte jo puolestani tämän tilanteen <3<3<3<3

Olette minun mielestäni kaikki hyviä hoitajia tavalla tai toisella, eikä kukaan ole huono!

Puspus Kirsikka

P.S. nyt pitää lähteä kiireellisesti hetkeksi.... Mut baiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! <3<3<33<3<3<3<3<3<3<3
Kirsikkuuuuuuuuu :3 |•·•|
Kirsikka
Mourubileilijä

ViestiKirjoittaja Kasa » 08.08.2020 14:14

Moi kaikille, kiva et keskustelu asian tiimoilta on rauhoittunut nyt kun faktat ovat olleet pöydällä ja väärinkäsitykset selvinneet. Mulle voi halutessaan laittaa vaikka yksityisvietiä tämän foorumin kautta (-> klikkaa profiilikuvani alapuolella olevaa PM-painiketta) jos jotain on vielä mielen päällä yms.

Arvostan Noora ja Odessa et haluutte palauttaa pennit ja oikeestaan varauduinkin siihen koska tiesin että olette kumpikin reiluja ettekä haluaisi vastaanottaa edes virtuaalista rahaa tällä tavalla. Voin vähentää ne kaapistanne mutten taida lisätä niitä itselleni takaisin, innostuin oikeestaan köyhäilyelämästä lol ja mua on aina vaivannut ku oon niin ylirikas. .-D Mouruposken rahasto kuoli joskus aikaa sitten mutta ehkä voitaisi keksiä niillä penneillä jotain yhteistä kivaa ihan kaikille hoitajille, onko ehdotuksia? c-.

Haluan vielä pahoitella omaa käytöstäni koska oon välillä henkisesti jollain 5-vuotiaan tasolla ja saatan ärsyyntyessä ilmaista itseäni vähemmän järkevään sävyyn. Toi simssiliinin pennien jako -juttu ainakin oli ihan kaikkia kohtaan epäreilusti tokaistu koska se asetti hoitajia eriarvoisiin asemiin ja Odessan ja Nooran ikävään tilanteeseen. Annan myös aina ilmapiirin - olipa se sitten positiivinen tai negatiivinen - vaikuttaa liikaa itseeni, minkä takia oon välillä ihmeellistä seuraa yllättäen ailahtevan mielialani kanssa. Anteeksi siis jos jokin sanomiseni loukkasi jotakuta.

Mourun pyörittäminen on kuitenkin vapaa-ajan projekti enkä mielelläni haluaisi käyttää aikaani kaiken maailman draamailuun, siitä tulee itelle tosi kurja olo. Toki kaikilla on oikeus ilmaista mielipide tai huomauttaa jos jokin asia tuntuu epäreilulta, enhän minä muuten voi yrittää korjata tilannetta.

Kirsikka kirjoitti:Jokaisella on oma tapansa hoitaa, ja välillä tarinoita pursuaa, välillä ideat on vaan loppu, tai inspiraatiota on johonkin muuhun.

Kirsikka kiteytti tässä loistavasti hoitajana toimimisen ja kirjoitusinspiraation ala- ja ylämäet! Kymmenen vuotta hommaa tehneenä voin todeta että innostus laskee välillä lähelle nollaa, ehkä jopa miinuksille. On itsestä kiinni, miten haluat tästä jatkaa: Jos homma tuntuu enemmän taakalta kuin kivalta, voi olla hyvä päästää irti. Toki inspiraation paluuta voi jäädä odottelemaan vaikka joutuisi vääntämään muutaman tarinan vähän pakotetusti, ja se voi olla jopa kannattavaa pitkällä aikavälillä. Kannattaa yrittää hyväksyä, että innostuksen nousu ja lasku kuuluvat asiaan eikä potea aikaansaamattomuuden takia huonoa omatuntoa. Itselläni on tällä hetkellä vaihe missä ideoita Mourua varten riittää, mutta jostain syystä en saa mitään aikaiseksi, mikä on todella ärsyttävä yhdistelmä! Pakotan kuitenkin välillä itseäni avaamaan keskeneräisen tarinan eteeni ja kirjoitan muutaman lauseen - joskus tekstiä ilmaantuu vaivattomasti parikin kappaletta, mutta jos homma ei etene kannattaa keskeyttää ja yrittää uudestaan vaikka seuraavana päivänä. Tsemppiä kaikille tarinointiin! .-)
Kuva
Kasa
King of the Mouruposki

Paluu Blogi