Tarinaturinaa

Keskustelua Mouruposkeen liittyvistä aiheista.

Re: Tarinaturinaa

ViestiKirjoittaja Auri » 20.02.2021 12:21

Noora kirjoitti:Mutta tässä itselle tiukkaakin tiukempi suunnitelma tarinoille, jotka on oikeesti pakko kirjottaa tässä ajassa. Joten ehkä tää pitäs mut ruodussa, ja perfektionisti tarvii perfektionistisen taulukon heheh.

Tarinoiden julkaisuaikataulu

No nyt on kyl aikataulu. Eli siis vähintään yksi tarina viikossa? Propsit jos pysyt tossa!

Ite oon kirjoittelemassa Unen ensimmäistä koulutarinaa, ja aattelin sisällyttää siihen muutamia muita kissoja - eihän koulussa yksin olla ':D Ainakin ystävä Ennustus pääsee istumaan Unen kanssa äikäntunnilla, ja Ennustuksen kavereista löytyi Hahtuva, jonka kanssa Uni voi olla historiantunnilla. Pitää selvitellä, voiko adoptiokissoja pyytää kavereiksi, olisi mukava saada Hahtuvakin listalle. Oon vielä aika pihalla siitä, miten muita hoitajia ja kissoja käytetään (ja ylipäätään saa käyttää) tarinoissa, joten jos joku osaa avata, tai tietää mistä löytyy tarkempia ohjeita, otan kiitollisena vastaan! Ja jos joku on kirjoittanut tarinan, jossa tämä näkyy hyvin, lukisin mielelläni.
Viimeksi muokannut Auri päivämäärä 20.02.2021 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Auri
Äänekäs mouruaja
Äänekäs mouruaja

ViestiKirjoittaja Kasa » 20.02.2021 14:42

Adoptioon ei voi lähettää postia, mutta siellä oleskeleviin kissoihin voi olla yhteydessä tekstiviestien välityksellä (lisätietoa aiheesta löytyy Postikonttorista), joten kaveriksi pyytäminen onnistuu sitä kautta. .-)

Tarinoissa saa toki käyttää muita hoitolan kissoja, se on jopa suotavaa! Toisten hoitajien kissoja on kohdeltava kunnioittavasti tarinoissa, mutta pientä kinastelua ja draamaa saa tietty kehitellä kissojen välille, kunhan se on kummallekin kissan omistajalle ok. Hmm, esimerkkitarinoiksi voisin mainita ainakin Tyrskyn tai Patukan uusimmat tarinat, niissä kummassakin kaveerataan muiden kissojen kanssa. c-. Tulin vielä lisäämään, että muiden kissojen kanssa kaveeramisesta saa tietenkin kirjoittaa tarinoissaan ihan omalla tavallaan, ei siitä oikeastaan voi kirjoittaa "väärin", eli tyyli on sen puolesta vapaa!
+ Pitelen peukkuja Nooran kunnianhimoisille tarinasuunnitelmille, toivottavasti saat pidettyä haluamaasi kirjoitustahtia yllä! Kuva
Kuva
Kasa
King of the Mouruposki

ViestiKirjoittaja Auri » 23.02.2021 09:26

':D mulla on vähän probleema mun koulutrarinoiden kanssa. Haluaisin mielelläni käydä Unen historiantunneilla läpi sellasia asioita, joista mä oon just oppinut, mutta mun "historiantunnit" on hyvin spesifejä. Niin kun, mä saatan opiskella vaikka babylonialaista maanviljelyä 600-300-luvulla eaa, mikä tuntuis hieman oudolta aiheelta kissojen ykkösluokan historiantunnille! Mikä ratkaisuksi ongelmaan...
Auri
Äänekäs mouruaja
Äänekäs mouruaja

ViestiKirjoittaja Kasa » 24.02.2021 14:09

Ei se haittaa, itekin otin esim. Vesan ekalle fysiikantunnille ihmeellisiä laskukaavoja lukion oppikirjasta. .-D Käytä siis ihmeessä koulutarinoissasi omalle tasollesi sopivia aiheita niin hyödyt siitä itsekin enemmän!
Kuva
Kasa
King of the Mouruposki

ViestiKirjoittaja Auri » 25.02.2021 10:33

Tästä mun hoito-koulu-kerho-tapahtumatarinasta on tulossa ihan hirvee jättiläinen xd 6 sivua docsissa, eikä olla päästy ees kouluruokailuun vielä! Yritän saada tän valmiiksi tässä kuussa, mut saa nähdä :_D
Auri
Äänekäs mouruaja
Äänekäs mouruaja

ViestiKirjoittaja Patukka » 26.02.2021 13:59

Patukka kirjoitti:Tarinasuunnitelmia

Jess sain nyt sen myöhäisen talvitoritarinan laitettua, seuraavaksi tuolla listassa ois ystävänpäivätarina.. kyl se tästä etenee. =D
¯\_(ツ)_/¯
Patukka
Kasan lellikki
Kasan lellikki

ViestiKirjoittaja Auri » 26.02.2021 16:12

Patukka kirjoitti:Jess sain nyt sen myöhäisen talvitoritarinan laitettua, seuraavaksi tuolla listassa ois ystävänpäivätarina.. kyl se tästä etenee. =D

Woo! Suuretkin backlogit on vain tekemistä vailla :) Sitä mietin, et kirjoitatko tarinat aina sidoksissa nykyhetkeen? Eli kirjoitatko talvisin lähtökohtasesti talvitarinoita, vai voiko kissat seikkailla kesäisissä maisemissa vaikka IRL sellaisia ei olisikaan? Muutkin hoitajat voi vastata, mielenkiinnolla kuuntelen millaisia näkemyksiä asiasta löytyy!
Auri
Äänekäs mouruaja
Äänekäs mouruaja

ViestiKirjoittaja Patukka » 26.02.2021 17:51

Juu, kyllä mä kirjottelen talvitarinaa kun IRL maailmassa on talvi, ja pätee muihinkin vuodenaikoihin c: tosin kyllä vähän mukavimmiksi sovellan säätä, esim nyt mun omalla pihalla näkyy lähinnä ruskeita loskakasoja xd, nii tarinoissa saatan puhua ihan puhtaanvalkoisista, paksuista kinoksista. Selitin nyt ehkä vähän randomisti mut toivottavasti tosta ymmärtää cx
¯\_(ツ)_/¯
Patukka
Kasan lellikki
Kasan lellikki

ViestiKirjoittaja Kasa » 15.03.2021 12:44

Sanoisin että ajankohtaisen vuodenajan käyttäminen hoitotarinoissa on aika yleistä, toki joitakin poikkeuksia löytyy. Tietysti jos tekisin tyyliin joulutarinaa puoli vuotta myöhässä kirjoittaisin tunnelmaa tuodakseni tarinaan valkeat kinokset vaikka ulkona olisi oikeasti lämmintä +20. .-D

Hui, ollaan jo puolivälissä maaliskuuta, pitäisi varmaan yrittää aktiivisemmin edistää seuraavaa tarinaa jos haluan saada sen tässä kuussa valmiiksi. Ystävänpäivätarina olisi minullakin työn alla, ja mukaan täytyy tunkea myös Tulpen ja Untuvan koulukohtia koska nämä valmistuvat ykkösluokalta, joten piiitkä tarina taitaa olla luvassa, apua. xD
Kuva
Kasa
King of the Mouruposki

ViestiKirjoittaja Noora » 17.03.2021 10:43

Oon kyllä aika pahasti jäljessä mun tarina-aikataulussa, mutta ei voi mitään :oops:
Onneksi kirjoitusinto on nyt sentään noussut hiukan siitä nollasta ja muuta! Mulla oli jotain mitä mun piti tässä sanoa, mutta tietysti unohin sen
Kuva
Noora
Tuottoisa tarinankirjoittaja
Tuottoisa tarinankirjoittaja

EdellinenSeuraava

Paluu Mourupulina